Σελίδες

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2010

«Ναυμαχία» για τα ναυπηγεία

«Νάρκη» στα χέρια του Ευ. Βενιζέλου και του Π. Μπεγλίτη αποτελεί η διαχείριση της μεταπώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τη γερμανική Thyssen στην «Abu Dhabi Mar», που, αν κάτι «στραβώσει» μέχρι σήμερα το μεσημέρι που αναμένεται να μπουν οι τελικές υπογραφές, υπάρχει άμεσος κίνδυνος να εκραγεί και να συμπαρασύρει ολόκληρη την κυβέρνηση!
Εν μέσω έντονης δυσπιστίας από την αντιπολίτευση και τα ΜΜΕ και παράλογων οικονομικών αξιώσεων από τη γερμανική πλευρά, ο Ευ. Βενιζέλος με μία χαρακτηριστική δήλωσή του έδωσε το στίγμα της πραγματικής κατάστασης. «Δεν είμαι αισιόδοξος αλλά ρεαλιστής και σκληρός διαπραγματευτής».
Η απαισιοδοξία του υπουργού Αμυνας έγκειται στα οικονομικά στοιχεία που ο ίδιος παρουσίασε χτες στους δημοσιογράφους και την αρμόδια υποεπιτροπή εξοπλισμών της Βουλής. Το ελληνικό δημόσιο αναγκάζεται να παραλάβει το υποβρύχιο που γέρνει, αφού έχει δαπανήσει 463,25 εκ. ευρώ με την ελπίδα ότι θα το πουλήσει σε τρίτη χώρα. Ωστόσο, η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία το κοστολογεί σήμερα 300 εκ., δηλαδή αμέσως αμέσως το ελληνικό δημόσιο έχει χάσει 163,25 εκ.!! Βέβαια υπάρχει κίνδυνος να χαθούν και τα 463,25 εκατομμύρια σε περίπτωση που δεν βρεθεί αγοραστής.

Η μόνη αισιόδοξη πτυχή στην υπόθεση του «Παπανικολής» είναι η υπόσχεση, και μόνο η προφορική υπόσχεση, του Λιβανέζου επιχειρηματία Ι. Safa ότι το Abu Dhabi προτίθεται να αγοράσει το υποβρύχιο «Παπανικολής» προς 350 εκ. ευρώ!
Αλλά στην υπόθεση των υποβρυχίων υπάρχει και μία άλλη εξίσου τραγική ιστορία. Ο εκσυγχρονισμός των δύο παλαιότερων υποβρυχίων τύπου «Ωκεανός» κόστισε 390 εκατομμύρια έκαστο, δηλαδή 90 εκατομμύρια ευρώ παραπάνω απ’ όσο κοστολογείται σήμερα το καινούργιο υποβρύχιο «Παπανικολής»!
Μέσα από τα παραπάνω στοιχεία διαφάνηκε η ύπαρξη πολιτικού σκανδάλου για το οποίο ο Ευ. Βενιζέλος απέφυγε να κάνει το παραμικρό σχόλιο τουλάχιστον προς τα ΜΜΕ.
Στο μεταξύ, χτες το απόγευμα πριν από τη συνεδρίαση της υποεπιτροπής εξοπλισμών της Βουλής ο Ευ. Βενιζέλος διεξήγαγε σκληρές διαπραγματεύσεις με την ηγεσία της γερμανικής Thyssen, η οποία, αφού εξασφάλισε ότι δεν θα της ζητηθούν ρήτρες καθυστέρησης παράδοσης των υποβρυχίων, αξίωνε οι περαιτέρω οφειλές των 520 εκατομμυρίων του ελληνικού δημοσίου να της καταβληθούν cash και όχι με δόσεις μέσα στην επόμενη τριετία. Επίσης ζητούσαν προκαταβολή 50% για την κατασκευή των δύο καινούργιων υποβρυχίων.
Υπουργείο Αμυνας
Διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας
Στο μόνο σημείο που εμφανίστηκε αισιόδοξη χτες η ηγεσία του υπουργείου Αμυνας ήταν η διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας με την απόρριψη του αρχικού αιτήματος της Abu Dhabi Mar να γίνουν 300 απολύσεις.
Ο Π. Μπεγλίτης δήλωνε χτες από το πρωί ότι προσπαθούμε να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα και την προοπτική των ναυπηγείων Σκαραμαγκά μέσω μιας ευρύτερης ναυπηγικής στρατηγικής που θα προβλέπει αύξηση των θέσεων εργασίας.
Από: www.ethnos.gr