Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

«Παιχνίδια» με τα ναυπηγεία

«Εκεί που μας χρωστούσανε, τώρα ζητάνε να μας πάρουν και το βόδι...». Η λαϊκή αυτή παροιμία «ταιριάζει γάντι» στην περίπτωση των Γερμανών της Thyssen, που έλαβε από την Ελλάδα 2,5 δισ. για την κατασκευή τεσσάρων νέων υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό άλλων τριών, χωρίς να τα έχει παραδώσει λόγω των γνωστών τεχνικών προβλημάτων!! 
Και τώρα εν μέσω οικονομικής κρίσης, με τη Γερμανία να ξιφουλκεί με αχαρακτήριστες επιθέσεις κατά της Ελλάδας, η Thyssen αξιώνει από το Ελληνικό Δημόσιο επιπλέον 450 εκατομμύρια ευρώ ως «συμβατική υποχρέωση»!! Παράλληλα, οι Γερμανοί της Thyssen με διάφορα επιχειρηματικά τεχνάσματα αλλά και με τις ευλογίες κύκλων του Μεγάρου Μαξίμου επιχειρoύν μέσω της μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar να εγκαταλείψουν τη μετοχική πλειοψηφία με δύο βασικούς στόχους:
  • Να μην έχουν την περαιτέρω ευθύνη για την αποπεράτωση του προγράμματος των υποβρυχίων!
  • Και στο άμεσο μέλλον με την... κελεμπία του Abu Dhabi να συνεχίσουν να ελέγχουν τα εξοπλιστικά προγράμματα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Εν όψει της πιθανής πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar, που σημειωτέον έχει κάνει στρατηγική συμμαχία με την Thyssen Croup, διεξάγεται σκληρό παζάρι μεταξύ του ελληνικού υπουργείου Αμυνας και της γερμανικής Thyssen για τον τελικό λογαριασμό. Δηλαδή ποιος χρωστάει σε ποιον...
    Αύριο πραγματοποιείται η πιο κρίσιμη σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας με τη συμμετοχή του γερμανικού Ομίλου Thyssen, του αγοραστή Abu Dhabi Mar και του ανεξάρτητου Οίκου Lasard.
    Η Thyssen, παρότι σκανδαλωδώς έχει πληρωθεί το 80% του προγράμματος των υποβρυχίων (2,5 δισ. ευρώ) χωρίς να έχει κάνει ούτε μία παράδοση, υποστηρίζει ότι η ελληνική πλευρά έχει συμβατική υποχρέωση για καταβολή επιπλέον 500 εκατομμυρίων ευρώ και από τον Σεπτέμβριο του 2009 έχει καταγγείλει τη σύμβαση! Το υπουργείο Αμυνας επιμένει ότι οι ρήτρες από τις καθυστερήσεις υπερβαίνουν τα 500 εκατομμύρια. Επομένως το υπουργείο Αμυνας υποστηρίζει ότι «οι Γερμανοί μας χρωστάνε και δεν τους χρωστάμε»...
    Η σύμβασηΣτο μεταξύ, οι Γερμανοί της Thyssen αφού κατήγγειλαν τη σύμβαση τον περασμένο Σεπτέμβριο επανέρχονται τώρα και εν όψει της μεταβίβασης των ναυπηγείων στην Abu Dhabi Mar ζητούν επαναδιαπραγμάτευση των οικονομικών εκκρεμοτήτων από μηδενική βάση...
    Η γερμανική πλευρά σκλήρυνε τη στάση της απέναντι στο ελληνικό υπουργείο Αμυνας μετά την εσπευσμένη ανακοίνωση του Μεγάρου Μαξίμου που «ευλογούσε» τον «αρραβώνα» για την πώληση του 75% των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την Thyssen στην Abu Dhabi Mar...
    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Γερμανοί ως Thyssen αλλά και ως Abu Dhabi Mar αξιώνουν από το υπουργείο Αμυνας:
  • Στις περαιτέρω συζητήσεις - διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Αμυνας να αποκλειστεί ο Γενικός Διευθυντής Εξοπλισμών Β. Βασιλάκος, καθώς θεωρούν ότι είναι αυτός που τους έχει κόψει το «κουστούμι» των 500 + εκατομμυρίων ευρώ ως ρήτρες για τις καθυστερήσεις. Μάλιστα οι εδώ εκπρόσωποι του νέου κονσόρτσιουμ διαδίδουν ότι έχουν λάβει διαβεβαίωση από το Μέγαρο Μαξίμου πως οσονούπω «αποκεφαλίζεται» ο «γαλάζιος» Βασιλάκος...
  • Αξιώνουν οι οικονομικές και τεχνικές εκκρεμότητες για το πρόγραμμα των υποβρυχίων να ρυθμιστούν οριστικά και από μηδενική βάση πριν από την είσοδο του Abu Dhabi Mar στον Σκαραμαγκά...
  • Τα μελλοντικά προγράμματα του Ελληνικού Ναυτικού (φρεγάτες και κορβέτες) να κατασκευαστούν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
  • Η συντήρηση και η επισκευή όλων των πλοίων του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού να γίνονται στον Σκαραμαγκά.
Π. Μπεγλίτης
Υπερασπίζουμε το δημόσιο συμφέρον
Εκτός του ότι οι Γερμανοί και μέσω του Abu Dhabi τα ζητούν όλα «μονά - ζυγά» δικά τους, στο Πολεμικό Ναυτικό υπάρχει έντονη ανησυχία για την τύχη του προγράμματος των υποβρυχίων. Οπως παρατηρούν, η Thyssen -ως κύρια υπεύθυνη για το πρόγραμμα των υποβρυχίων- με τη διατήρηση μόνο του 25% των μετοχών στο νέο επιχειρηματικό σχήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά βάσει της ελληνικής νομοθεσίας απαλλάσσεται από κάθε περαιτέρω ευθύνη, γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρξουν σαφέστατες ασφαλιστικές δικλίδες.
Σε πολιτικό επίπεδο στο υπουργείο Αμυνας η ενόχληση είναι εμφανέστατη από την εσπευσμένη κίνηση του Μεγάρου Μαξίμου να εκδώσει ανακοίνωση με την οποία να ευλογεί τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τη γερμανική Thyssen στην Abu Dhabi Mar, ιδιοκτησίας του Λιβανέζου επιχειρηματία Safa, πριν καν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Αμυνας. Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Π. Μπεγλίτη αναφερόμενος στην αγοροπωλησία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά: «Εχουμε ζητήματα που πρέπει να διευκρινιστούν και να ξεκαθαριστούν κι αυτή είναι η ευθύνη μας. Εξάλλου γι’ αυτό είμαστε στο υπουργείο Αμυνας, για να υπερασπιστούμε το δημόσιο συμφέρον».
Πάντως οι εδώ αρμόδιες υπηρεσίες πληροφοριών έχουν έναν ογκωδέστατο φάκελο με τις ανοικτές υποθέσεις του Λιβανέζου ιδιοκτήτη της Abu Dhabi Mar κυρίως με τη γαλλική Δικαιοσύνη, σε ό,τι αφορά τον χρηματισμό για την απελευθέρωση των δύο ομήρων Γάλλων στρατιωτών κατά τον τελευταίο πόλεμο Ισραήλ - Λιβάνου. Ωστόσο, όπως διαρρέουν κύκλοι της γερμανικής Thyssen, για την αγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την Abu Dhabi Mar τις επαφές στην Ελλάδα έχει αναλάβει ο ίδιος o Λιβανέζος επιχειρηματίας μέσω συμπατριώτη του, που διατηρεί ιστορικούς δεσμούς με την κυβερνώσα παράταξη.
Από: www.ethnos.gr