Κυκλοφοριακό χάος λόγω... Siemens απειλεί την Αττική, αν δεν διευθετηθεί έως το τέλος του Ιουνίου το θέμα με τησυντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών!
Χίλια τριακόσια φανάρια- που βρίσκονται σε αντίστοιχο αριθμό κόμβων στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Αττικήθα αρχίσουν να υπολειτουργούν, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια των οδηγών στους δρόμους, αφού θα υπολειτουργούν οι 1.000 μηχανικοί ρυθμιστές που ελέγχουν τα φανάρια. Για τον λόγο αυτό, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η κυβέρνηση πρέπει να πάρει ξεκάθαρη θέση για το εάν μπορεί ή όχι να συμμετέχει σε διαγωνισμούς η Siemens.
Οι συμβάσεις για τη συντήρηση της σηματοδότησης λήγουν στο τέλος του Ιουνίου. Πρόκειται για μία σύμβαση ύψους 6 εκατομμυρίων και άλλες δύο ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ η καθεμία. Το πρόβλημα που έχει προκύψει είναι ότι τα τελευταία χρόνια το έργο αυτό είχε αναλάβει η Siemens με τη δική της τεχνολογία και επί της ουσίας όλα τα χρόνια γινόταν απευθείας ανάθεση. Η Siemens, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέλαβε το έργο της συντήρησης λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς του 2004.
«Το σύστημα έμεινε πίσω»
Στην Αττική, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Πάνο Παπαδάκο, τα φανάρια ανέρχονται σε 1.900. «Ενα θέμα που δεν έχει αναδειχθεί είναι ότι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 υπήρξε ένα σύστημα δυναμικής αναπροσαρμογής του χρόνου του πρασίνου στους φωτεινούς σηματοδότες, το οποίο λάμβανε υπόψη διάφορες στρατηγικές ελέγχου. Η αξιοποίηση αυτού του συστήματος έχει μείνει πίσω με συνέπεια τις ώρες αιχμής να φρακάρει η κίνηση», λέει.
Από το υπουργείο Υποδομών έχουν ήδη ζητήσει από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους να τους απαντήσει αν μπορεί ή όχι η Siemens να προσέλθει στον διαγωνισμό και να αναλάβει το έργο. «Οι απαντήσεις που λάβαμε δεν μας βοηθούν καθόλου. Γι΄ αυτό πρέπει η κυβέρνηση να πάρει θέση. Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας έχει ήδη θέσει το θέμα στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο», λένε πηγές του υπουργείου. Σε πρόσφατη μάλιστα ραδιοφωνική συνέντευξή του (στον Θέμα 98,9) παραδέχτηκε ότι «μπορεί κάποια στιγμή, επειδή δεν θα γίνει εγκαίρως η συντήρηση να σταματήσουν οι φωτεινοί σηματοδότες στην Αθήνα, να έχουμε κυκλοφοριακό χάος». Οπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων κ. Γιάννης Οικονομίδης, «πρόκειται για μια ανοιχτή πληγή την οποία βρήκαμε και καλούμαστε να διαχειριστούμε. Εχει ήδη γίνει για τρεις μήνες επέκταση των συμβάσεων- χωρίς να καταβάλλουμε επιπλέον χρήματα- αλλά πλέον το θέμα ξεφεύγει από εμάς...».
Στην Αττική, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Πάνο Παπαδάκο, τα φανάρια ανέρχονται σε 1.900. «Ενα θέμα που δεν έχει αναδειχθεί είναι ότι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 υπήρξε ένα σύστημα δυναμικής αναπροσαρμογής του χρόνου του πρασίνου στους φωτεινούς σηματοδότες, το οποίο λάμβανε υπόψη διάφορες στρατηγικές ελέγχου. Η αξιοποίηση αυτού του συστήματος έχει μείνει πίσω με συνέπεια τις ώρες αιχμής να φρακάρει η κίνηση», λέει.
Από το υπουργείο Υποδομών έχουν ήδη ζητήσει από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους να τους απαντήσει αν μπορεί ή όχι η Siemens να προσέλθει στον διαγωνισμό και να αναλάβει το έργο. «Οι απαντήσεις που λάβαμε δεν μας βοηθούν καθόλου. Γι΄ αυτό πρέπει η κυβέρνηση να πάρει θέση. Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας έχει ήδη θέσει το θέμα στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο», λένε πηγές του υπουργείου. Σε πρόσφατη μάλιστα ραδιοφωνική συνέντευξή του (στον Θέμα 98,9) παραδέχτηκε ότι «μπορεί κάποια στιγμή, επειδή δεν θα γίνει εγκαίρως η συντήρηση να σταματήσουν οι φωτεινοί σηματοδότες στην Αθήνα, να έχουμε κυκλοφοριακό χάος». Οπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων κ. Γιάννης Οικονομίδης, «πρόκειται για μια ανοιχτή πληγή την οποία βρήκαμε και καλούμαστε να διαχειριστούμε. Εχει ήδη γίνει για τρεις μήνες επέκταση των συμβάσεων- χωρίς να καταβάλλουμε επιπλέον χρήματα- αλλά πλέον το θέμα ξεφεύγει από εμάς...».
ΕΚΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
Η κυβέρνηση καλείται άμεσα να πάρει θέση για το εάν μπορεί ή όχι να συμμετέχει η Siemens, αφού τα φανάρια λειτουργούν με δική της τεχνολογία
Εβαλε τα φανάρια τη δεκαετία του ΄60
Η ΦΩΤΕΙΝΗ σηματοδότηση της Αθήνας εγκαταστάθηκε από τη Siemens στις αρχές της δεκαετίας τού ΄60. Εκτοτε, όπως επισημαίνουν πηγές που γνωρίζουν καλά τον χώρο της σηματοδότησης, «η... εξάρτηση από την εταιρεία άρχισε να γιγαντώνεται». Λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς της Αθήνας το σύστημα αναβαθμίστηκε με το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, το οποίο ελέγχει γύρω στα 800 φανάρια και περίπου 900 οδικούς κόμβους.
Σε αυτό το κέντρο συγκεντρώνονται όλα τα κυκλοφοριακά στοιχεία που λαμβάνονται από τα συστήματα μέτρησης και στέλνονται τα μηνύματα στις ηλεκτρονικές πινακίδες για να πληροφορηθούν οι οδηγοί τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες.
Φρενάρει και το Μετρό...
Η SΙΕΜΕΝS... φρενάρει και το Μετρό. Η επέκταση του έργου προς τον Πειραιά είναι στον αέρα, ενώ αν δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο- εάν μπορεί ή όχι να συμμετέχει σε διαγωνισμούς η Siemens- κανείς δεν ξέρει πότε θα παραδοθούν οι σταθμοί του Μετρό στην Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, τον Αλιμο, την Ανθούπολη, το Περιστέρι και το Χαϊδάρι.
Το πρόβλημα με το Μετρό παραδέχτηκε στις 19 Μαΐου, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, και ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας: Είμαστε παγιδευμένοι. Το σύστημα λειτουργεί μόνο με τη Siemens. Υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα. Υπογράφεις όταν είναι σε εξέλιξη η διαδικασία έρευνας και ελέγχου στη Βουλή;».
Υπενθυμίζεται ότι η Siemens συμμετέχει στη διεκδίκηση για την επέκταση του Μετρό για τον μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους σταθμούς η Siemens επρόκειτο- με βάση τον αρχικό σχεδιασμό- να αναλάβει με απευθείας ανάθεση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ τα έργα της σηματοδότησης.
Η ΦΩΤΕΙΝΗ σηματοδότηση της Αθήνας εγκαταστάθηκε από τη Siemens στις αρχές της δεκαετίας τού ΄60. Εκτοτε, όπως επισημαίνουν πηγές που γνωρίζουν καλά τον χώρο της σηματοδότησης, «η... εξάρτηση από την εταιρεία άρχισε να γιγαντώνεται». Λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς της Αθήνας το σύστημα αναβαθμίστηκε με το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, το οποίο ελέγχει γύρω στα 800 φανάρια και περίπου 900 οδικούς κόμβους.
Σε αυτό το κέντρο συγκεντρώνονται όλα τα κυκλοφοριακά στοιχεία που λαμβάνονται από τα συστήματα μέτρησης και στέλνονται τα μηνύματα στις ηλεκτρονικές πινακίδες για να πληροφορηθούν οι οδηγοί τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες.
Φρενάρει και το Μετρό...
Η SΙΕΜΕΝS... φρενάρει και το Μετρό. Η επέκταση του έργου προς τον Πειραιά είναι στον αέρα, ενώ αν δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο- εάν μπορεί ή όχι να συμμετέχει σε διαγωνισμούς η Siemens- κανείς δεν ξέρει πότε θα παραδοθούν οι σταθμοί του Μετρό στην Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, τον Αλιμο, την Ανθούπολη, το Περιστέρι και το Χαϊδάρι.
Το πρόβλημα με το Μετρό παραδέχτηκε στις 19 Μαΐου, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, και ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας: Είμαστε παγιδευμένοι. Το σύστημα λειτουργεί μόνο με τη Siemens. Υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα. Υπογράφεις όταν είναι σε εξέλιξη η διαδικασία έρευνας και ελέγχου στη Βουλή;».
Υπενθυμίζεται ότι η Siemens συμμετέχει στη διεκδίκηση για την επέκταση του Μετρό για τον μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους σταθμούς η Siemens επρόκειτο- με βάση τον αρχικό σχεδιασμό- να αναλάβει με απευθείας ανάθεση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ τα έργα της σηματοδότησης.
Από: www.tanea.gr