ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΘΜΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ και ΜΟΡΙΩΝ και οι ΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΕΙ και ΤΕΙ
Εκτυπώστε το Μηχανογραφικό σας δελτίο 2009 και πειραματιστείτε ελεύθερα
Σχολές σε δύο πεδία σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
Βάσεις ανά πεδίο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ από Ημερήσιο και Εσπερινό
Υπολογισμός μορίων πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ από Ημερήσια Λύκεια- Πιθανή σχολή επιτυχίας
Υπολογισμός μορίων πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ από Εσπερινά Λύκεια - Πιθανή σχολή επιτυχίας
Είμαι από Ημερήσιο, Γνωρίζω τα μόριά μου και θέλω να μάθω την Πιθανή σχολή επιτυχίας
Είμαι από Εσπερινό, Γνωρίζω τα μόριά μου και θέλω να μάθω την Πιθανή σχολή επιτυχίας
Υπολογισμός μορίων πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ από Ημερήσια Λύκεια- Πιθανή σχολή επιτυχίας με το 10%
Από: http://www.kappos.gr/customHTML.php?index=46&PHPSESSID=4e5aa9d1c1a5865d585ea559e53349f6Τρόπος υπολογισμού μορίων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση περιλαμβάνει 3 κατευθύνσεις φοίτησης των μαθητών και 5 επιστημονικά πεδία σχολών επιλογής. Θεωρητικά ο κάθε μαθητής μπορεί από οποιαδήποτε κατεύθυνση να δηλώσει σχολή οποιουδήποτε επιστημονικού πεδίου με κάποιους περιορισμούς και προυποθέσεις.
Με βάση τις τελευταίες αλλαγές , ο κάθε υποψήφιος μαθητής μοριοδοτείται σε ποσοστό 800 τοις χιλίοις από τον γενικό βαθμό πρόσβασης και 200 τοις χιλίοις από τους ειδικούς συντελεστές μαθημάτων.
Α) Γενικός βαθμός πρόσβασης.
Ο βαθμός αυτός προκύπτει από τα 4 μαθήματα της κατεύθυνσής του , επιπλέον από το μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας και επίσης από ένα εκ των τεσσάρων μαθημάτων γενικής παιδείας (Μαθηματικά & στοιχεία στατιστικής , Φυσική, Βιολογία, Ιστορία),που επιλέγει ο ίδιος ο υποψήφιος να προσμετρήσει στην εξαγωγή του βαθμού του.
Εάν βέβαια επιθυμεί να εισαχθεί στις σχολές του 5ο επιστ. Πεδίου , τότε υποχρεούται να επιλέξει τα Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής ως μάθημα γενικής παιδείας και ως επιπλέον 7ο μάθημα , το μάθημα –Αρχές οικονομικής θεωρίας-.
Ο τελικός βαθμός για κάθε ένα από τα παραπάνω μαθήματα προκύπτει σε ποσοστό 30% από τον μέσο προφορικό βαθμό του και κατά 70% από τον γραπτό του. Δηλαδή:
Τελικός βαθμός μαθήματος=0,3x(μέσο όρο προφορικού)+0,7x(γραπτό)
Να σημειώσουμε ότι ο μέσος προφορικός είναι ο μέσος όρος των δύο τετραμήνων , δηλαδή (Α+Β)/2. Εάν βέβαια ο μέσος προφορικός απέχει απόσταση άνω των 2 μονάδων από τον γραπτό που θα επιτύχει στις εξετάσεις , τότε ο μέσος προφορικός προσαρμόζεται σε (γραπτός-2) αν ήταν μικρότερος του γραπτού περισσότερο από 2 μονάδες και σε (γραπτός+2) αν ήταν μεγαλύτερος.
Για παράδειγμα εάν έχουμε μέσο προφορικό 18 και γράψουμε 13 , τότε ο μέσος προφορικός γίνεται 15 , ενώ αν έχουμε μέσο προφορικό 12 και γράψουμε 17 , τότε ο μέσος προφορικός γίνεται 15.
Εφόσον βρούμε τους τελικούς βαθμούς των 6 ή 7 μαθημάτων , τότε ο γενικός βαθμός πρόσβασης είναι ο μέσος όρος τους (το άθροισμά τους διά 6 ή 7 αντίστοιχα).
Θα πρέπει να επισημάνω ότι ο τελικός βαθμός κάθε μαθήματος στρογγυλοποιείται όπου χρειάζεται στο 1 δεκαδικό ψηφίο , αλλά ο Γενικός Βαθμός πρόσβασης στρογγυλοποιείται στα 2 δεκαδικά ψηφία.
Β) Υπολογισμός μορίων – συντελεστές βαρύτητας.
Όπως προανέφερα έχουμε 5 επιστημονικά πεδία. Η επιλογή του κάθε πεδίου επηρεάζεται από μαθήματα βαρύτητα για κάθε πεδίο χωρισμένα σε δύο ομάδες. Η ομάδα Α μαθημάτων κατεύθυνσης αυξημένης βαρύτητας και η ομάδα Β μαθημάτων γενικής παιδείας μειωμένης βαρύτητας. Έτσι έχουμε:
1ο πεδίο ανθρωπιστικών , κοινωνικών σπουδών.
Ομάδα Α : Αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης με συντελεστή 1,3
Ιστορία Θεωρητικής κατεύθυνσης με συντελεστή 0,7
Ομάδα Β : Νεοελληνική Γλώσσα 0,9
Ιστορία Γεν. παιδείας 0,4
2ο πεδίο Θετικών επιστημών
Ομάδα Α : Μαθηματικά Θετική-Τεχνολ. κατεύθυνσης με συντελεστή 1,3
Φυσική Θετικής-Τεχνολ. κατεύθυνσης με συντελεστή 0,7
Ομάδα Β : Μαθηματικά & στοιχεία στατιστικής γεν. παιδείας 0,9
Νεοελληνική γλώσσα 0,4
3ο πεδίο επιστημών υγείας.
Ομάδα Α : Βιολογία Θετικής κατεύθυνσης με συντελεστή 1,3
Χημεία Θετικής κατεύθυνσης με συντελεστή 0,7
Ομάδα Β : Βιολογία γεν. παιδείας 0,9
Νεοελληνική γλώσσα 0,4
4ο πεδίο Τεχνολογικές επιστήμες.
Ομάδα Α : Μαθηματικά Θετική-Τεχνολ. κατεύθυνσης με συντελεστή 1,3
Φυσική Θετικής-Τεχνολ. κατεύθυνσης με συντελεστή 0,7
Ομάδα Β : Μαθηματικά & στοιχεία στατιστικής γεν. παιδείας 0,9
Νεοελληνική γλώσσα 0,4
5ο πεδίο Οικονομικές επιστήμες.
Ομάδα Α : Αρχές οικονομικής θεωρίας 1,3
Μαθηματικά & στοιχεία στατιστικής γεν. παιδείας 0,7
Τα μόρια προκύπτουν ως εξής:
Ο γενικός βαθμός πρόσβασης πολλαπλασιάζεται επί 800.
Δηλαδή αν κάποιος υποψήφιος έχει ένα γενικό βαθμό πρόσβασης 15 , τότε 15χ800=12000 μόρια
Στη συνέχεια έχουμε:
(Τελ. Βαθμό α μαθημ. ) επί συντελεστή + (Τελ. Βαθμό β μαθημ.) επί συντελεστή
και το αποτέλεσμα του αθροίσματος επί 100.
Δηλαδή εάν είμαστε απόφοιτοι Θετικής και θέλουμε να βρούμε μόρια για το 2ο πεδίο και έχουμε Μαθημ.Κατ=14 και Φυσ.Κατ.=17 , τότε θα πάρουμε τα μόρια:
{(14x1,3) + (17x0,7)} x 100 = (18,2+11,9)x100=30,1 x 100= 3010
Οπότε συνολικά 12000+3010=15010 μόρια.
Αν τώρα είμαστε απόφοιτοι θετικής και θέλουμε να πάμε 1ο πεδίο που δεν είναι βασικό πεδίο της θετικής κατεύθυνσης , εφόσον δεν έχουμε διδαχτεί Αρχαία και Ιστορία κατεύθυνσης , υποχρεωτικά θα πάμε με την Ομάδα Β και άρα με μειωμένους συντελεστές έχοντας μειονέκτημα έναντι των αποφοίτων της θεωρητικής κατεύθυνσης.
Τα τελικά μόρια προκύπτουν από τα μόρια του γενικού βαθμού πρόσβασης στα οποία αθροίζονται τα επιπλέον μόρια που συγκεντρώνουμε από τα μαθήματα βαρύτητας.
Έτσι καταλαβαίνουμε ότι θεωρητικά από οπουδήποτε μπορούμε να πάμε οπουδήποτε , αλλά στην πράξη αυτό δεν είναι συνήθως εφικτό , ιδιαίτερα στις δημοφιλείς σχολές του κάθε πεδίου όπου τα μόρια εισαγωγής είναι υψηλά.