Από: www.stopcartel.info |
Φορτώνεται με τεράστιες ζημιές ο όμιλος της Marfin, κερδισμένη η Aegean από την απαγόρευση του «γάμου» με την Olympic -Έρευνα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ελλάδα για τις χρεώσεις των δύο εταιρειών ζητούν οι πιλότοι -«Σταματήστε το μονοπώλιο Vivartia-ΜΕΒΓΑΛ στο γάλα», λέει η ΠΑΣΕΓΕΣ -Παρέμβαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για προστασία των κτηνοτρόφων ζητούν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ
Σε μεγάλα εμπόδια προσκρούει η στρατηγική της Marfin Investment Group για τη δημιουργία μονοπωλίων στις αερομεταφορές και το γάλα, ώστε να μειώσει τα τεράστια βάρη που σωρεύουν στον ισολογισμό της οι ζημιές από την Olympic Air και την Vivartia. Ήδη το «μονοπώλιο των αιθέρων» μπλοκαρίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ στην Ελλάδα αυξάνονται οι πιέσεις για απαγόρευση της συγχώνευσης Vivartia-ΜΕΒΓΑΛ, παρότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, πιστή στην πολιτική «χαλαρής» μεταχείριση μεγάλων συγκεντρώσεων, προσανατολίζεται να την επιτρέψει υπό όρους.
Παρότι η Aegean και ο όμιλος της MIG κινητοποίησαν μια από τις μεγαλύτερες νομικές εταιρείες στον κόσμο, τη βρετανική Freshfields, για να υπερασπισθούν έναντι της Κομισιόν το σχέδιο συγχώνευσης Aegean-Olympic, δεν κατάφεραν να βρουν φόρμουλα για να «ανάψει πράσινο» από τις Βρυξέλλες στη συγχώνευση.
Το σκληρό μονοπώλιο, με μερίδιο της τάξης του 95%, που θα δημιουργούσε η συγχώνευση στις πτήσεις εσωτερικού θα μπορούσε να «χαλαρώσει» μόνο αν γίνονταν δεκτά ακραία διορθωτικά μέτρα, που προτάθηκαν από την Κομισιόν, χωρίς να γίνουν δεκτά από τις εταιρείες: πώληση στόλου και του σήματος μιας από τις δύο εταιρείες σε ενδιαφερόμενο ανταγωνιστή στην εσωτερική αγορά ζήτησε η Κομισιόν, αλλά η πρόταση απορρίφθηκε