Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2011

Οι εταιρείες που ανέλαβαν τα σκουπίδια

Πέντε είναι, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρό, οι εταιρείες που έχουν αναλάβει την αποκομιδή των απορριμμάτων.
Ωστόσο, επισήμως έχουν ανακοινωθεί μόνο οι τρεις:
1) Η Ελληνική Βιομηχανία Περιβαλλοντικών Συστημάτων με διακριτικό τίτλο Helesi του Σάκη Ανδριανόπουλου, που έγινε γνωστή πέρυσι λόγω της εμπλοκής του συζύγου τής Φεβρωνίας Πατριανάκου, υπεύθυνης Πολιτικού Σχεδιασμού της Ν.Δ. και βουλευτή του κόμματος έως το 2009. Η εταιρεία, έχει πάρει μεγάλα έργα από πολλούς δήμους αλλά και τη διαδημοτική «ΔΙΑΔΥΜΑ» που ίδρυσε ο νυν υφυπουργός Εσωτερικών Πάρης Κουκουλόπουλος ως δήμαρχος Κοζάνης.

Στο προχθεσινό δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, ο τέως δήμαρχος Ν. Κακλαμάνης επεσήμανε τη σύνδεση της εταιρείας με τον Π. Κουκουλόπουλο, αλλά και το διευθυντή του γραφείου του δημάρχου και «άλλοτε στέλεχος του ομίλου Μπόμπολα» Λ. Καστανάκη. Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Α. Βαρελάς, τόνισε επίσης το παρελθόν της εταιρείας στην περιοχή της Κοζάνης, ενώ ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Τ. Μπέης, θύμισε ότι ο δήμος τής έχει αναθέσει επί Κακλαμάνη δουλειές ύψους 60 εκατ. ευρώ.

2) Η Περιβαλλοντική Μεταφορική (ΠΕΡΜΕ) για την οποία ο Ν. Κακλαμάνης ανέφερε ότι συνδέεται μετοχικά με τον όμιλο Μπόμπολα.

3) Η εταιρεία Alpha Green ΑΒΕΕ.

Σύμφωνα με τον κ. Σγουρό, η αποκομιδή ξεκίνησε την Παρασκευή με τέσσερα οχήματα και μηχανήματα τα οποία έφτασαν χθες τα 100, αλλά μειώθηκαν στα 80 επειδή αποσύρθηκαν ορισμένα που ήταν Δημόσιας Χρήσης και συμμετέχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις (σχετική έκκληση απηύθυνε και η ΠΟΕ-ΟΤΑ). Ο περιφερειάρχης μας είπε ότι προστέθηκαν ακόμη δύο εταιρείες που θα ανακοινωθούν.

Οταν τον ρωτήσαμε για το κόστος της αποκομιδής, περιορίστηκε να μας πει ότι είναι χαμηλότερο από εκείνο των δήμων. Διαβεβαιώνει ότι οι συμβάσεις, αν και έγιναν με απ' ευθείας ανάθεση, ελέγχθηκαν από νομικούς και ισχύουν για δέκα ημέρες με δυνατότητα παράτασης για άλλες δέκα.

Ο κ. Σγουρός παραδέχθηκε ότι οι ιδιωτικές εταιρείες δεν είναι σε θέση να φέρουν σε πέρας το έργο των δήμων «που έχουν 800 απορριμματοφόρα» και η κατάσταση θα αλλάξει μόνο εάν γίνει ανακωχή με το προσωπικό τους. «Καταφέραμε πάντως να μαζέψουμε τα σκουπίδια από κάποιους ευαίσθητους χώρους», σημειώνει ο περιφερειάρχης.

Η αλήθεια όμως είναι ότι αυτούς τους ευαίσθητους χώρους, δηλαδή τα νοσοκομείαα, τις λαϊκές αγορές, τα σχολεία, τα καθάριζαν και οι δήμοι τις προηγούμενες ημέρες ακόμη και τις μέρες που ο ΧΥΤΑ Φυλής ήταν στην κορύφωση της κατάληψης. «Ο ΧΥΤΑ υπό κατάληψη δέχθηκε το Σάββατο 1.300 τόνους σκουπιδιών, ενώ χθες που τον άνοιξαν τα ΜΑΤ δέχθηκε το πολύ 400 τόνους», δηλώνει ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Θέμης Μπαλασόπουλος.

Ανάλογα στοιχεία ακούστηκαν και στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας το βράδυ του Σαββάτου, ακόμη και από το δήμαρχο Αθηναίων Γ. Καμίνη, που την ίδια ώρα περίμενε να εκδικαστεί η προσφυγή του για να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία της ΠΟΕ-ΟΤΑ.

Ο κ. Καμίνης τόνισε ότι «δεν επιτρέπεται να αφήσουμε σε τρίτους την αρμοδιότητα για τα απορρίμματα», ότι «η Τοπική Αυτοδιοίκηση υποφέρει από τον εναγκαλισμό της κεντρικής διοίκησης» και ότι ο Δήμος Αθηναίων ταλαιπωρείται από το ισχύον σύστημα, αν και πληρώνει κάθε χρόνο 222 εκατ. ευρώ στο Σύνδεσμο που λειτουργεί το ΧΥΤΑ Φυλής.

Αιχμηρότερος ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Α. Βαρελάς, μίλησε για «Κερκόπορτα που άνοιξε» με είσοδο ιδιωτών «μέσα στην αναμπουμπούλα», σημειώνοντας ότι με τις πράξεις του το υπουργείο Εσωτερικών κινείται «στα όρια της παρανομίας».

Ηρθε η ώρα να ακολουθήσει ο Δήμος Αθηναίων το δικό του σχεδιασμό, ανέφερε, αφού διαθέτει το «προϊόν», δηλαδή τα σκουπίδια που «όχι μόνο τα δίνει τζάμπα αλλά πληρώνει και από πάνω». Ηρθε σε σύγκρουση ακόμη και με το κλίμα πανικού και απειλής χολέρας που προσπάθησαν να εδραιώσουν κυβέρνηση και Περιφέρεια, λέγοντας ότι «για 14 μέρες απεργίας η εικόνα στους δρόμους δεν ήταν και τόσο τραγική», ενώ θύμισε την κατάσταση με τις απεργίες τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν «ο τότε νομάρχης (Σγουρός) δεν πήρε ανάλογες πρωτοβουλίες». Εκτός των αριστερών παρατάξεων, την αντίθεσή τους με την είσοδο ιδιωτών δήλωσαν και πολλοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας.
Από:

Επιστράτευσαν τους οδηγούς των σκουπιδιάρικων!

Με απόφαση του Γ. Παπανδρέου κηρύσσονται σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης οι οδηγοί των απορριμματοφόρων οχημάτων και των φορτηγών οχημάτων όλων των δήμων της Περιφέρειας Αττικής, ενώ η κυβέρνηση εξουσιοδοτεί τον υπουργό Εσωτερικών και τον περιφερειάρχη Αττικής να προβούν στην επίταξη των υπηρεσιών των οδηγών.
Από: enet και: antinews

Δημοσιεύουμε και ένα ενδιαφέρον άρθρο που αναρτήθηκε σαν σχόλιο στην ανάρτηση του antinews:


Ο ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ, Ο ΛΑΤΣΗΣ, ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΠΙΖΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

Τη μπόχα των σκουπιδιών που μας δείχνουν τα κανάλια των εθνικών εργολάβων την ξέρουμε διότι τη βιώνουμε, την αντικρύζουμε εδώ και μέρες και αγανακτούμε. Την μπόχα όμως των συμφερόντων που πίσω απ’ τα σκουπίδια, οι δημοσιοκάφροι της διαπλοκής <> να την αναφέρουν…
Η υπόθεση των σκουπιδιών αναδεικνύει τις στενές επιχειρηματικές σχέσεις μεταξύ των μεγαλύτερων ομίλων της χώρας, το ιδιότυπο μοίρασμα μίας ολιγοπωλιακής αγοράς, την επέκταση της δραστηριότητας ηχηρών ονομάτων του εγχώριου επιχειρείν σε τομείς που προοιωνίζονται… λαμπρά κέρδη. Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι αναφορές τελευταία περί άμεσης λύσης στο πρόβλημα με κομποστοποίηση σε ειδικά εργοστάσια αλλά και για αποκομιδή από ιδιωτικές εταιρείες.
Επιχειρηματικά συμφέροντα πολλών δις ευρώ, κομματικά και αυτοδιοικητικά παιχνίδια, δήμαρχοι και τοπικοί παράγοντες που δεν έχουν κανένα πρόβλημα να έχουν παράνομες και ανεξέλεγκτες χωματερές στην περιοχή τους. Το κουβάρι είναι τόσο μπλεγμένο που ουδείς μπορεί να καταλάβει τι γίνεται κάθε τόσο και η Αθήνα πνίγεται στα σκουπίδια. Ποιος είναι ο υπεύθυνος και γιατί η κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει λύση; Μήπως αφήνει επίτηδες το θέμα να <> προκειμένου να δώσει τη λύση που θα βολέψει τους εθνικούς εργολάβους΄
ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ
Όπως μας ενημερώνει η εφημερίδα <> έχει ξεσπάσει <> Και ποιοι <>; Η εταιρεία Ηλέκτωρ του ομίλου της Ελλάκτωρ (πρώην Ελληνική Τεχνοδομική), η Ιντρακάτ, η οποία έχει συμμαχήσει με τον γαλλικό κολοσσό Suez, oι κατασκευαστικοί όμιλοι J&Ρ Άβαξ και ΓΕΚ Τέρνα, ο όμιλος Λάτση σε συνεργασία με τον πολυεθνικό όμιλο Veolia, ο όμιλος Κοπελούζου, η ελληνικών συμφερόντων Εnvitec που διαχειρίζεται την ΕΜΑΚ (Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης). Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και το ότι η επίσκεψη των Γερμανών την προηγούμενη εβδομάδα, είχε να κάνει και με τη διαχείριση αποβλήτων γενικότερα, μάλλον έχουμε την πλήρη εικόνα.
Ο Γ. Μπόμπολας μέσω της Ηλέκτωρ έχει μπει ήδη γερά στη διαχείριση απορριμμάτων και θέλει να αναλάβει όλο το κύκλωμα των σκουπιδιών, ακόμη και την αποκομιδή. Οι γνωρίζοντες τα του κλάδου της καθαριότητας κάνουν πολύ σοβαρές καταγγελίες. Λένε ότι η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει να δώσει στην εταιρεία του Μπόμπολα την κατασκευή και διαχείριση τεσσάρων εργοστασίων για σκουπίδια, δύο στη Φυλή κι από ένα στο Γραμματικό και την Κερατέα. Οι διαδικασίες, λένε, είναι αδιαφανείς, μιλούν για απευθείας αναθέσεις για τουλάχιστον 25 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων τα σκουπίδια θα φέρουν στο Μπόμπολα απίστευτο χρυσό, ίσως περισσότερο κι από την Αττική οδό. Λένε μάλιστα ότι όλα αυτά γίνονται προκειμένου να φτάσουμε στο απροχώρητο, να χάσουμε κοινοτικά κονδύλια, να φάμε γερά πρόστιμα και να έλθει η συγκεκριμένη εταιρεία να παίξει το ρόλο του σωτήρα.
Σύμφωνα με μαρτυρίες ανθρώπων που εργάζονται στον όμιλο Μπόμπολα, ο Γ.
Μπόμπολας έχει ήδη παραλάβει μεγάλο αριθμό απορριμματοφόρων και δηλώνει έτοιμος να αναλάβει εργολαβία το έργο της αποκομιδής των σκουπιδιών από τους δρόμους της Αθήνας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι στιμής έχει προμηθευτεί περίπου 70 απορριμματοφόρα, αν και άλλες πληροφορίες ανεβάζουν τον αριθμό των οχημάτων σε 300! Όποιος και να είναι ο ακριβής αριθμός, σε καμία περίπτωση δεν θα είχε αγοράσει τόσα απορριμματοφόρα ο Μπόμπολας χωρίς να είναι σίγουρος ότι θα πάρει τη σύμβαση. Άλλωστε, όπως φαίρεται να διαδίδει το περιβάλλον του, η κυβέρνηση του… χρωστάει, μετά από την απόφασή της να παρχωρήσει τη διαχείριση των 5 βουνών σκουπιδιών του ΧΥΤΑ Φυλής σε Γερμανό εργολάβο.
Διότι η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες (φίλους των Γερμανών).
Στην Κερατέα, η εταιρεία που έχει αναλάβει να φτιάξει τα έργα κρύβει επίσης <> επιχειρηματίες. Μέσω της Sinda Enterprises, που συμμετέχει με 40% στο μετοχικό κεφάλαιο της Μεσόγειος ΑΤΕΕ, της εταιρείας στην Κερατέα, δραστηριοποιούνται πλέον στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων οι όμιλοι Λάτση και Λασκαρίδη. Επίσης, μια άλλη εταιρεία του Λάτση, η Lamda Waste Development έχει μπει στον τομέα της διαχείρισης αποβλήτων. Καθόλου τυχαία, η Eurobank (επίσης του Λάτση) σε έκθεση της αναφέρει: <>
Το φανταζόσασταν; Οι απαραίτητες <> σε όλους τους τομείς -από την προμήθεια των κάδων, την αποκομιδή, την ανακύκλωση, την βιολογική επεξεργασία, τους ΧΥΤΑ, ως και την παραγωγή βιοαερίου από τα
σκουπίδια- που θα πρέπει να υλοποιηθούν έως το 2015, υπολογίζονται σε
5 δισ. ευρώ!! Πάμε στοίχημα ότι η απαιτούμενη τεχνολογία που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για όλα τα παραπάνω θα είναι Γερμανικής εταιρίας;
ΟΙ ΣΥΜΠΤΩΣΕΙΣ
Τρείς <> -κατα τ’ άλλα- εταιρίες, οι οποίες, τελείως συπτωματικά, ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν <> την αποκομιδή… Με έτοιμο προσωπικό (ενοικιαζόμενους λαθρομετανάστες), αδήλωτο (μαύρη εργασία, εισοφοροδιαφυγή, φοροδιαφυγή) και με 10 ευρώ μεροκάματο!! Με μηχανήματα, υποδομή, οργάνωση και σχεδιασμό. Όλα ήταν έτοιμα για μια <> πρόσκληση αποκομιδής των σκουπιδιών! Και ξαφνικά, όλως τυχαίως, προέκυψαν οι κινητόποιήσεις των υπαλλήλων καθαριότητας… και φώναξε ο σύντροφος Καστανίδης τις εταιρίες! Αμα σου κάτσει η σύμπτωση ρε παιδί μου…
Και απο κοντά εισαγγελείς και αστυνομικοί να προστατεύουν τα παράνομα συνεργεία με τους ανασφάλιστους ενοικιαζόμενους λαθρομετανάστες που παράνομα χρησιμοποιούν οι εταιρίες αποκομιδής… Αυτή την Ελλάδα ονειρεύεται για το αύριο ο σύντροφος Καστανίδης; Αυτή θα είναι η αγορά εργασίας για τα παιδιά μας -και ίσως και για εμάς τους ίδιους με την ταχύτητα που εξελίσσονται τα πράγματα; Να συμπιεστεί το κόστος εργασίας στο έσχατο επίπεδο, και να παραδοθούν οι εργαζόμενοι στα χέρια των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων ως <>, κυριευμένοι από τον φόβο της ανεργίας; Κι επίσης, έτσι τηρεί τους νόμους ένας πρώην Υπουργός Δικαιοσύνης; Και άραγε, έτσι προσπαθεί να πατάξει η κυβέρνηση την εισφοροδιαφυγή και τη φοροδιαφυγή; Νομιμοποιώντας τες; Τέλος πάντων για τους χαζούς… και για όσους πιστεύουν τους λαϊκισμούς του Προτοσάλτε και του Παπαδημητρίου στο Αλαφουζιστάν… Αυτοί πρέπει να ακούνε <> και να βγάζουν φλύκταινες…
Άλλη μια κρατικοδίαιτη μπίζνα λοιπόν εις βάρος των πολιτών προς όφελος ημετέρων. Αλλά βλέπεις, είναι πολλά τα λεφτά Άρη! Ποιος να ασχοληθεί τώρα με τα προβλήματα και με τα αιτήματα μερικών <>; Και βέβαια, οι αμοιβές των λαθρομεταναστών θα φύγουν
σε συνάλαγμα στο εξωτερικό, για να βοηθήσουν την οικονομία του Μπαγκλαντές! Και οι αμοιβές του Μπόμπολα και του Λάτση, επίσης θα πάνε να βοηθήσουν την οικονομία της Ελβετίας! Με βάσει τις πρώτες εκτιμήσεις, το κόστος αποκομιδής των απορριμάτων από τις ιδιωτικές εταιρίες υπολογίζεται περίπου 2,5 φορές μεγαλύτερο από το κόστος που έχουν οι δήμοι… Τέλος συλλογής, απομιδής, απόρριψης, μέχρι και management fee. Που φυσικά θα τα πληρώνει ο δημότης, για να θησαυρίζουν ως συνήθως οι κρατικοδίαιτες εταιρίες των εθνικών νταβατζήδων! Κατά τ’ άλλα <> και τρίχες κατσαραί. Χωρίς κανείς να εγγυάται πως οι <> αυτές εταιρίες δε θα εκβιάζουν αύριο το κράτος όπως ακριβώς οι υπάλληλοι καθαριότητας των δήμων (βλέπε την πρόσφατη περίπτωση στη Νάπολι, όπου τα απορρίμματα τα διαχειρίζονται ιδιώτες, όλως τυχαίως μέλη της τοπικής μαφίας).
Δε λέω πως πρέπει κάθε λίγο και λιγάκι να μας πνίγουν στο σκουπίδι οι συντεχνείες των ΟΤΑ. Αλλα τέτοιες λαμογιές, εν ψυχρώ, δεν είναι λύση.
Από τη μία περιέκοψαν δραματικά την κρατική επιχορήγηση στους δήμους με το έκτρωμα του “Καλλικράτη” και από την άλλη δίνουν και εντολές να…
πληρώσουν οι δήμοι 2,5 φορές περισσότερα στους ιδιώτες για την αποκομιδή! Ακόμα και υπ’ αυτές τις συνθήκες, το να κάνουν ας πούμε <> τους υπαλλήλους στην καθαριότητα που τόσα χρόνια τους έχουν όμηρους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, το σκέφτηκε καθόλου ο κ.Υπουργός;
Το οξύμωρο, την Παρασκευή έδειξε σε δελτίο ειδήσεων μικρού καναλιού ένα ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό flashback στο 2008 με τον Καστανίδη στους δρόμους να χτυπιέται ως ενάντιος στην ιδιωτικοποίηση των σκουπιδιών και κάποιοι ούνοι πιο μπροστά να ξεριζώνουν σχεδόν τα κιγκλιδώματα! Δεν είναι απλά υποκρισία… Πρόκειται για ηθικό κρετινισμό, στην καλύτερη περίπτωση. Χέστηκε ο κάθε Καστανίδης αν απολυθούν οι εργαζόμενοι ή αν θα πεινάσουν οι οικογένειές τους με τις περικοπές. Αυτός και οι όμοιοί του είναι εξασφαλισμένοι για μια ζωή.