Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

Οι Έλληνες εφοπλιστές σημείωσαν αύξηση στόλου κατά 22% το 2015

Οι εφοπλιστές συγχαίρουν την κυβέρνηση που υπερασπίστηκε τη... φοροασυλία τους
Φωτογραφία του χρήστη Τρία Κόκκινα Γράμματα.
Σταθερά ανοδική πορεία «κρατάνε» οι μπίζνες των Ελλήνων εφοπλιστών: Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) για το 2015, εν μέσω καπιταλιστικής κρίσης, καταγράφουν αύξηση του στόλου τους κατά 22% σε σχέση με το 2014.

Συγκεκριμένα, κατά την ΕΕΕ, «παρά το εξαιρετικά δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα και παγκοσμίως, η ελληνική ναυτιλία διατήρησε την ηγετική της θέση. Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς». 

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία που παραθέτει, ο στόλος για το 2015 ανήλθε σε 4.585 πλοία (άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 341,17 εκατομμυρίων τόνων (Dead weight) (dwt).

Την ίδια στιγμή, παρότι ο στόλος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι στην κορυφή της παγκόσμιας πυραμίδας, τα πλοία υπό ελληνική σημαία το 2015 βρίσκονταν στην 7η θέση διεθνώς, με τον αριθμό τους να φτάνει τα 770.

Η εξήγηση είναι ότι οι Ελληνες εφοπλιστές προτιμούν όλο και περισσότερο σημαίες «ευκαιρίας», που σημαίνει, όσον αφορά το πλήρωμα, ναυτεργάτες χωρίς κανένα συγκροτημένο δικαίωμα, σε καθεστώς «μαύρης» εργασίας, θύματα του διεθνούς δουλεμπορίου.

Μάλιστα, η ΕΕΕ αξιώνει να επεκταθεί το καθεστώς της «μαύρης» εργασίας εξολοκλήρου (ήδη το κατώτερο πλήρωμα αποτελείται από ανασφάλιστους εργαζόμενους) και στα πλοία με ελληνική σημαία. 

«Σε μία εποχή υψηλής ανεργίας», αναφέρει χαρακτηριστικά, «η ΕΕΕ έχει προτείνει τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επί των πλοίων με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να διατηρηθεί ένα ισότιμο ανταγωνιστικό περιβάλλον για το στόλο της»! Ενώ επαναφέρει και την απαίτησή της για την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Οι παραγγελίες σε ναυπηγήσεις ανήλθαν σε 407 πλοία (άνω των 1.000 gt), ενώ το 2015 οι Ελληνες εφοπλιστές «συμμετείχαν σχεδόν στο 50% όλων των αναφερόμενων συναλλαγών σε δεξαμενόπλοια και φορτηγά είτε ως αγοραστές είτε ως πωλητές».

Τα στοιχεία της έκθεσης έρχονται να επιβεβαιώσουν τα οφέλη των εφοπλιστών από την όλο και πιο άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, από τις φοροαπαλλαγές και συνολικά το γεμάτο προνόμια θεσμικό πλαίσιο που απολαμβάνουν, το οποίο διαφυλάττει ως κόρη οφθαλμού και ενισχύει η σημερινή κυβέρνηση, την ίδια ώρα που κλιμακώνει την αντιλαϊκή επίθεση.

Η ΕΕΕ, μάλιστα, ασκεί κριτική στην Κομισιόν, η οποία, στο πλαίσιο των ανταγωνισμών με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, κυρίως της Γερμανίας, είχε θέσει υπό έρευνα το φορολογικό καθεστώς των Ελλήνων εφοπλιστών και το αν αυτό αποτελεί κρατική ενίσχυση. 

Η ΕΕΕ «προειδοποιεί» την Ευρωπαϊκή Ένωση ότι αν συνεχίσει αυτό το «βιολί», «κινδυνεύει να χάσει ένα σημαντικό τμήμα του στόλου της και του ευρύτερου πλέγματος ναυτιλιακών δραστηριοτήτων», καθώς πρόκειται για ενέργειες που «μπορεί να ενθαρρύνουν τη μετεγκατάσταση εταιρειών εκτός ΕΕ»...

Από την άλλη, η ΕΕΕ συγχαίρει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, διότι, όπως σημειώνει, «με συνέπεια αιτιολόγησε και παρέσχε ισχυρά νομικά στοιχεία σχετικά με τη νομιμότητα του ελληνικού φορολογικού συστήματος της ναυτιλίας».

Αντανάκλαση: Ριζοσπάστης