Τρίτη 4 Μαΐου 2010

Νέα επιβάρυνση και στα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού

Με φόρο πολυτελείας θα επιβαρύνονται αυτοκίνητα με λιανική τιμή ακόμη και κάτω των 30.000 ευρώ, σύμφωνα με όσα προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης, που κατατέθηκε χθες το απόγευμα στη Βουλή, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει νέο πλήγμα στην ήδη δοκιμαζόμενη από την οικονομική κρίση αγορά αυτοκινήτου. Η εφαρμογή, εξάλλου, από την 1η Ιουλίου του νέου συντελεστή ΦΠΑ, από το 21% στο 23%, θα οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο των τιμών των αυτοκινήτων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10% στα Ι. Χ. με εργοστασιακή τιμή από 15.000 - 20.000 ευρώ, 30% στα Ι. Χ. με εργοστασιακή τιμή από 20.001 - 28.000 ευρώ και 40% στα Ι. Χ. με εργοστασιακή τιμή από 28.000 ευρώ και άνω. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα μέτρα που είχαν ληφθεί τον Μάρτιο, η επιβολή φόρου πολυτελείας αφορούσε τα αυτοκίνητα με εργοστασιακή τιμή από 17.000 ευρώ και άνω, δηλαδή με λιανική τιμή από 30.000 ευρώ και άνω. Με τη διεύρυνση του μέτρου προς τα κάτω, η νέα φορολογική επιβάρυνση θα αφορά πλέον πολύ περισσότερα οχήματα, ακόμη και αυτά που έχουν λιανική τιμή γύρω στα 27.000 ευρώ.
Αναλυτικά
Η επιβάρυνση για τους εισαγωγείς αυτοκινήτων και κατ’ επέκταση για τους τελικούς αγοραστές θα είναι 1.500 έως 2.000 ευρώ στην περίπτωση των οχημάτων με εργοστασιακή τιμή από 15.000 - 20.000 ευρώ, 6.000 έως 8.400 ευρώ για τα οχήματα με εργοστασιακή τιμή από 20.001 - 28.000 ευρώ και τουλάχιστον 11.200 ευρώ για τα πολύ ακριβά οχήματα, με εργοστασιακή τιμή άνω των 28.000 ευρώ.
Αναπροσαρμογή επέρχεται και στον φόρο πολυτελείας για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10% στα Ι. Χ. με χονδρική τιμή από 11.000 έως 14.000 ευρώ, 30% στα Ι. Χ. με χονδρική τιμή από 14.001 έως 19.000 ευρώ και 40% στα μεταχειρισμένα Ι. Χ. με χονδρική τιμή άνω των 19.000 ευρώ.
Από: www.kathimerini.gr